See on oluline küsimus nii võimalikele klientidele kui hotelli töötajatele ja juhtkonnale. Olen Strandis käinud mitmeid kordi, enamasti koolitajana. Viimati jaanuaris, veebruaris lähen juba uuesti. Aga ma olen mures, sest koolitus toimub nädala lõpus, reede-laupäev, ja on täiesti võimalik, et mul ei õnnestu seal öösel ennast välja puhata.
Asi on nimelt sellest, et nädala lõpus tegutseb hotelli ülakorrusel ööklubi ja selle mürtsuv muusika paneb betooni enda all värisema ning kõmab ka koridoris kuni varaste hommikutundideni. Esimest korda puutusin selle nähtusega kokku aastaid tagasi, kui koolitasin suure tekstiilitootmisettevõtte Wendre spetsialiste ja juhte. See oli nii ammu, et siis asus firma tootmine veel Vändras. Kokku oli inimesi palju, nii et koolitused toimusid kahel nädalalõpul. Esimesel korral ei saanud ma tümpsu tõttu magada. Läksin öösel hotelli vastuvõttu ja palusin teist tuba. See ka anti. Arvasin, et nii eriline juhtum jääb vastuvõtutöötajatele meelde, nad teavitavad sellest kolleege ja ülemusi ja arvestavad seda edaspidi. Aga võta näpust. Täpselt nädala pärast kordus kõik uuesti. Kõige hämmastavam oli minu jaoks see, et tollal oli Wendre omanik Hunt ka Strandi enamusomanik. Sellegipoolest ei teadnud ta, kuidas tema hotellis tema vabriku personali koolitus kulges.
2006 a. ostis Hundilt hotelliosakud tema kauaaegne partner Egon Elstein, kes peaks olema täna hotelli ainuomanik. Osaluse ostmise ajal ütles ta ajakirjandusele, et selle aasta plaanides on neljanda tärni taotlemine hotellile!
Selle aasta (2011) alguses sattusin Strandi koolitama jälle reedel-laupäeval, kuid olin selleks ajaks oma kunagised vintsutused jõudnud unustada ja tuba oli mul ka merepoolses vahekoridoris. Kuid oh häda – kordus täpselt sama lugu. Öösel läksin paljaste säärte välkudes vastuvõttu ja ütlesin lakooniliselt – tahan magada. Sõnalausumata anti mulle uue toa võti. Mulle tundus, et vastuvõtutöötajatele oli see teada-tuntud piinlik lugu.
Olen juhtide koolitaja ja konsultant ja oma töös aitan neil selgeks mõelda, mis on nende firma põhitoode/teenus. Ka Strandi kohta võib seda küsida, nende praegust teenustepaketti arvestades võib see olla kas majutusteenus, toitlustusteenus, konverentsiteenus, SPA teenus või meelelahutusteenus (ööklubi jmt.). Saan hinnata neist 3 esimest, sest teisi ma pole kasutanud. Majutusteenusest oli just juttu, kui võimalik, võtaksin sellelt viimasedki tärnid, vähemalt nädalalõpus. Toidu kvaliteeti võib ka julgelt parandada, seda ütleb minu maitsemeel ja restoranikriitikust abikaasa. Kõige parem neist kolmest on konverentsiteenus – 7 eri suurusega konverentsiruumi, sealjuures Jurmala saal minu meelest üks Eesti paremaid suuri saale. Kuigi ka seda teenust võiks arendada (ventilatsioon, viimistlusmaterjalid, pisivarustus), on teenindus hea. Kui läksin vastuvõttu küsima pabertahvli vildikaid, kleepnätsu ja ruumi temperatuuri muutmist, leiti kiiresti vajalik, tänan-palun ja naeratused sinna juurde. Hiljem otsiti infot ka linna kohta. Kuna teenindav personal on Strandis hea (vähemalt need inimesed, kellega mina kokku puutusin, eriti tahan tänada vastuvõtu Meelist), on puudused järelikult juhtimises. Ehk siis on vastamata küsimus – mis on Strandi põhitoode. Õnneks on sellele vastus olemas.