Sisene

Logi sisse

Kasutajatunnus *
Salasõna *
Remember Me

Blogi

Lugesin Äripäevast 24.10.2011 ühte moodsa aja ärimuinasjuttu. Leht avaldas huvitava artikli ligi 30 aastat edukalt turul olnud Taani ehtetootmisfirmast Pandora. Firma tegi üle aasta tagasi oma esimese ja ülieduka avaliku aktsiaemissiooni, millega sai juurde 560 miljonit oma tegevuse laiendamiseks. Tol hetkel hinnati firma väärtuseks 27,33 miljardit Taani krooni.

Äripäeva ajakirjas Personali Praktik (Oktoober 2011) tsiteeriti hinnatud Itaalia giidi Mare Ligi, kelle väitel itaallased on äärmiselt umbusklikud. Perekond on pea ainus kooslus, mida nad jäägitult usaldavad, mistõttu on Itaalias ka palju perefirmasid.

Harvard Business Review blogis pakuvad kommentaatorid huvitavaid mõtteid edu saavutamisest. Näiteks väidab üks kirjutaja, et edukad inimesed on kõik ilma erandita probleemilahendajad, lisades ka veel plaanimisvõime ja horisondi taha nägemise võime.

Harvard Business Review blogis kirjutab motivatsioonipsühholoog Heidi Grant Halvorson http://blogs.hbr.org/cs/2011/02/nine_things_successful_people.html sellest, mida edukad inimesed teevad teisiti kui mitteedukad. Ta loetleb üheksat tegevusviisi: 1. ole konkreetne 2. kasuta hetke eesmärgipäraselt 3. jälgi pidevalt asjade seisu ja hinda kaugust eesmärgist 4. ole realistlik optimist 5. keskendu sellele, et olla parem, mitte sellele, et olla hea 6. pea jonnakalt silmas kauget eesmärki 7. treeni oma tahtejõudu 8. ära hinda ennast üle 9. keskendu sellele, mida sa hakkad tegema, mitte sellele, mida sa ei peaks tegema.

Sirius Beta Corp juhtiv teadlane H.T. Goranson, endine USA kaitseministeeriumi kõrgtehnoloogiliste uurimisprojektide vanemteadur, on öelnud, et meie teaduslikud meetodid ühiskondade ja elusolendite koostöö uurimiseks on ebaadekvaatsed. Need on liiga komplekssed. Ka organisatsioonid ja meeskonnad on piisavalt komplekssed ja keerukad moodustised, ometi nende uurimist jätkatakse ja neid juhitakse sageli edukalt. Edu all pean silmas pikaajalist eluspüsimist, mis teadagi on võimalik ainult siis, kui ollakse kasumlik.